טיילת ונמל פאפוס

טיילת ונמל פאפוס

עזרה בתכנון מסלול טיול לקפריסין? השאירו פרטים

כל מה שצריך לדעת על טיילת ונמל פאפוס

אזור הנמל בקאטו פאפוס הוא כיום אחד ממוקדי התיירות השוקקים במהלך היום , עם חיי לילה תוססים. פאפוס ידועה בזכות החופים שלה, הנמל, המרינה, הטיילת והמבצר שנבנה כדי להגן על הנמל שנשאר במשך מאות שנים אטרקציה מרכזית בקאטו פאפוס.

בשעות היום הנמל מלא חיים, דייגים רבים מגיעים אל הנמל ומביאים דגים טריים אל המסעדות ובתי הקפה. בחזית הנמל יש טיילת מקסימה , תוכלו ללכת לאורכה על שפת המים ,תוכלו לעשות פיקניק רומנטי או סתם לעצור ולהתפעל מהנוף המקסים של קו החוף של פאפוס, הטירה והסירות שעוגנות במרינה.

נמל פאפוס הוא נקודת מפגש של המקומיים, ובמהלך היום והלילה, אנשים מתאספים לאורך הטיילת וחומות הנמל  לבילוי לילי, כדי לדגום את הברים , לשתות ליטר בירה, לחגוג בטברנות. 

יש הרבה אטרקציות כמו הטירה, הפארק הארכיאולוגי קאטו פאפוס, המרחצאות העירוניים, הם רק חלק קטן מהאטרקציות באזור. בראש ובראשונה אנשים רבים מגיעים לנמל פשוט כדי להירגע ליד הים, על החוף או בברים ובבתי הקפה.

הנמל נבנה על ידי המלך ניקולס , מיד לאחר מותו של אלכסנדר מוקדון, נבנו שני שוברי גלים, לנמל פאפוס היה תפקיד חשוב מאז 312 לפני הספירה, לאחר מכן בתקופה הרומית, הנמל שופץ .

עומק הנמל נע בין 2 ל-4 מטרים ונגיש רק בהליכה, המבקרים יכולים כיום לבקר במסעדות הרבות באזור, חנויות מזכרות ובתי קפה. ברקע תוכלו לראות את טירת פאפוס מימי הביניים .

בנמל פאפוס יש מספר אטרקציות כמו הטירה, השקנאים, הפארק הארכיאולוגי קאטו פאפוס וקרוב מאוד לנמל תמצאו אטרקציות רבות אחרות כולל המגדלור, האמפיתאטרון, עמוד סנט פולס ועוד.

הטירה בנמל פאפוס היא בהחלט אחד מהמבנים המפורסמים ביותר בקאטו פאפוס
הטירה בנמל פאפוס היא בהחלט אחד מהמבנים המפורסמים ביותר בקאטו פאפוס

מבצר הנמל של פאפוס

הטירה בנמל פאפוס היא בהחלט אחד מהמבנים המפורסמים ביותר בקאטו פאפוס וממוקמת בקצה הרחוק של הנמל. טירת הנמל מושכת מספר רב של תיירים מדי שנה, על אף שהיא לא גדולה במיוחד.

טירת פאפוס הייתה בתחילה מבצר ביזנטי שנבנה כדי להגן על הנמל. בשנת 1222 הוא נהרס לאחר רעידת אדמה גדולה  ונבנה מחדש על ידי שליטי האי לוסינן במאה ה-13. הוונציאנים הרסו אותו ב-1570 ובמאה ה-16 , ב-1570 נכבש עם הפלישה העות'מאנית, העות'מאנים בנו אותו שוב לאחר שכבשו את האי .

טירת פאפוס שימשה לא רק להגנה, אלא גם כתאי כלא ואזור אחסון למלח כשהאי כולו היה מושבה בריטית. טירת פאפוס הוכרזה כאנדרטה עתיקה בשנת 1935 והיא אחת מנקודות הציון החשובות ביותר באזור פאפוס. 

הנמל של פאפוס נמצא במרחק של דקות הליכה ספורות מהחוף, מחיי הלילה, המסעדות , הברים ,בתי הקפה , בתי המלון, והחנויות של העיר. כיום מתקיימים אירועי תרבות רבים בכיכר מול הטירה.

הטירה בנמל פאפוס היא כיום מקום פופולרי לחתונות, מכיוון שהיא מספקת נוף יפהפה לתמונות חתונה. לאורך כל השנה תוכלו לראות מסיבות חתונה רבות בנמל או זוגות שמצלמים שם, כמו גם לראות את אוטובוס החתונות הפתוח הגדול נוסע לאורך הטיילת או חונה ליד הנמל.

המגדלור של פאפוס מתנשא לגובה של 36 מטרים
המגדלור של פאפוס מתנשא לגובה של 36 מטרים

אטרקציות באזור של טייל ונמל פאפוס

במהלך השנה מתקיימים פסטיבלים בקפריסין, כמו 'פסטיבל המים' בדרך כלל בחודש יוני,וכאשר מתקיימים פסטיבלים כאלה, הכביש לאורך קו המים בפאפוס נסגר והכביש והטיילת הופכים  לשוק עם הרבה דוכנים שמוכרים מוצרים ואוכל. 

תוכלו להתפנק עם גבינות מתוצרת מקומית, לטעום מאפים מסורתיים ולקנות מזכרות ייחודיות כמו תכשיטי אומנות, חפצי נוי או מתנות בעבודת יד כמו כן, במהלך השנה מתקיימים מספר קונצרטים של מוזיקה באזור נמל פאפוס ובסביבתו.

לאורך כל השנה, בנמל בפאפוס בדרך כלל קורה משהו ויש הרבה פעילויות שונות, בהתאם לתקופת השנה. בפאפוס מתקיימים אירועים רבים ושונים ועם כל אירוע יתקיימו מגוון פעילויות לכל הגילאים. כשאין אירוע מתקיים, הנמל הוא עדיין מקום תוסס והומה ללכת ולבלות בו עם חברים, בני משפחה ואהובים.

המרחצאות העירוניים

כשתיכנסו לנמל משדרת פוסיידונוס, משמאלכם תראו את המרחצאות העירוניים. אמבטיות אלה הן מנהג מסורתי פופולרי בקפריסין, המרחצאות ניתנות לשימוש ללא תשלום והן מקום פופולרי לרחצה בקרב מקומיים ותיירים כאחד. המרחצאות הם למעשה אזור ייעודי בים ויש גישה נוחה מהחוף, מקלחות ומתקני שירותים.

החופים של פאפוס

בקצה אחד של הנמל, קרוב למקום שבו ממוקמים המלונות והמרחצאות העירוניים (שדרת פוסיידונוס), יש כמה חופים קטנים. חוף Pachyammos, Vrysoudia A Beach ו- Vrysoudia B Beach הם החופים הקרובים ביותר לנמל. יש גם מתחם בטון המשמש לרחצה וזה ליד המרחצאות העירוניים. בקצה השני של הנמל ליד הטירה, אין חוף.

לארה ביי

מפרץ לארה הוא אזור מוגן לצבים, ממוקם באזור פאפוס, על החוף המערבי של קפריסין, סעו תחילה ל-Peyia, ואז הלאה לאגיוס גאורגיוס. תמצאו את החוף בחצי האי אקאמאס. לארה ביי ממוקם מחוץ לכביש, אז עדיף לשכור רכב 4X4 כדי להגיע לשם. 

הודות למיקומו המרוחק למדי בקפריסין. זהו אחד החופים הטובים ביותר לחובבי הטבע, אך שימו לב שאין בו מתקנים ומסעדות. תצטרכו לארוז דברים חיוניים אם אתם מתכננים ביקור במפרץ לארה, מיקומו הכמעט נטוש, הופך אותו לכר גידול שוקק לצבים ירוקים. בחודשי הקיץ  תוכלו לראות אותם מטילים את הביצים שלהם.

למעשה אלה שני חופים בתוליים בצורת סהר חובקים משני צדי כף לארה הסלעית בחוף המערבי של קפריסין. הם שקטים וכבישי הגישה אליהם משובשים ולא מתאימים לרכב רגיל. 

חוף לארה ידוע בעיקר בשל היותו המקום עם צבים בסכנת הכחדה המגיעים לחוף כדי להטיל את ביציהם בחודשים החמים יותר. קבוצת שימור עוקבת אחר הצבים ומניחה את הביצים בקנים מכוסי חול עד שהם מוכנים לבקיעה, חוף לארה, מחוספס ,שוכן מצפון לאתר הנופש הפופולרי על החוף קורל ביי. 

Coral Bay

 Coral Bay או בשמו המלא Kolpos ton Koralion הוא החוף הפופולרי ביותר עבור אלה השוהים בעיריית Peyia. ממוקם במרחק של 20 דקות נסיעה בלבד לאורך החוף מפאפוס, החולות במפרץ זהובים , בניגוד לשאר חופי החלוקים סביב פאפוס. 

היבשות הגבוהות המקיפות את החוף באורך 600 מטרים שומרים עליו מוגן היטב. המים השלווים והרדודים הופכים אותו לחוף האידיאלי לשחייה ועבור משפחות. המים נוטים להיות תמיד חמים בכמה מעלות מאלה שבסביבת פאפוס.

יש שפע של ציוד ספורט מים להשכרה, יחד עם כסאות נוח ושמשיות ,הרצועה הראשית של קורל ביי עטורת מסעדות וברים, יש חניה ליד החוף , לחלופין, יש אוטובוסים סדירים מפאפוס, או שתוכלו לרכוב על אופניים לאורך שביל החוף כדי להגיע אל Coral Bay.

החוף  מוקף בבתי מלון ומנוקד במיטות שיזוף בקיץ. זהו חוף עם דגל כחול בסביבות חמישה קילומטרים לאורך החוף צפונה לפאפוס. ברים ומסעדות על החוף מציעים סעודה באוויר הפתוח בעוד ששחיינים יכולים ליהנות מהמים הנקיים והמוגנים שלו והמצילים שומרים על בטיחותם, בקורל ביי  תמצאו גם מערות ים  בתוספת האתר הארכיאולוגי הסמוך מא-פאליאוקסטרו. יישוב מיקני עתיק זה מתקופת הברונזה המאוחרת.

Coral Bay מוגן מפני זרמים חזקים על ידי הצוקים שמסביב, מה שהופך לגן עדן אמיתי ,מימיו נקיים ובטוחים לשחייה.הוא פופולרי  בקרב תיירים גם בשל יופיו וגם בשל מבחר תוסס של מסעדות וברים הנמצאים במרחק הליכה.

טיולי שייט והפלגות בנמל פאפוס
טיולי שייט והפלגות בנמל פאפוס

הגעה מנמל פאפוס אל מפרץ האלמוגים

אם אתם רוצים להגיע אל Coral Bay מנמל פאפוס, אחת הדרכים הזולות ביותר להגיע לשם היא באוטובוס מקומי. אוטובוסים נוסעים מנמל פאפוס לקורל ביי לאורך כל היום והלילה על בסיס קבוע ומספר האוטובוס הוא 615.

לבלות בחנויות, בתי קפה ומסעדות

בחוף הים הראשי בפאפוס יש מבחר גדול של חנויות, והן נעות מחנות המתנות המסורתית המוכרת כל מיני מזכרות ועד חנויות אופנה טרנדיות ועכשוויות שמוכרות את הבגדים העדכניים ביותר. 

בסמוך לנמל פאפוס יש סניף של  Debenhams. החנות ממוקמת לאחור ברחוב ממש ליד הנמל ליד תחנת האוטובוס.

לא יחסרו לכם אפשרויות כשמדובר בבתי קפה על קו המים של פאפוס. כיום, ישנו מבחר רחב של בתי קפה-ברים המציעים מגוון גדול של משקאות וחטיפים. בתי הקפה הם מקום נהדר לשבת בו  וליהנות בשמש. בתי הקפה פתוחים לאורך כל היום ועד מאוחר בלילה ומגישים מגוון משקאות, ארוחות קלות, גלידות, חטיפים, ממתקים ומוצרים נוספים.

פאפוס מפורסמת במסעדות הנמל שלה ולאורך כל היום והלילה, המסעדות פתוחות. המסעדות מסביב לנמל מציעות מגוון רחב ותפריטים עשירים עם מאכלים קפריסאים, אך תמצאו גם אוכל איטלקי, מקסיקני, תאילנדי ועוד. 

אך רוב המסעדות מתמחות במנות דגים ופירות ים. בקצה הרחוק של קו המים נמצאת המרינה והטירה, אזור זה הוא להולכי רגל. באזור זה תמצאו מספר מסעדות מאכלי ים באיכות גבוהה מאוד המציעות אווירה ייחודית. מסעדת פירות הים Pelican היא אחת המסעדות המוכרות ביותר בנמל פאפוס ויש לה מבחר גדול של מנות פירות ים.

המסעדות לאורך חזית הנמל יקרות יותר כמו מסעדות רבות אחרות בפאפוס בשל מיקומן והנופים המשתקפים מהן.כל אחת מהמסעדות בנמל מציעה אווירה ייחודית משלה.

טיולי שייט והפלגות

בקצה הרחוק של קו המים בכניסה למרינה, תמצאו מספר רוכלים המציעים טיולי סירה. הספקים מציעים מספר טיולים שונים כגון טיולי חוף, שייט בסירות תחתית זכוכית, טיולי צלילה, שנורקלינג וטיולי דיג.

טיולי סירות רבים ושונים יוצאים מהנמל בפאפוס על בסיס יומי, כולל סירות עם תחתית זכוכית, שייט  עם ארוחת ערב, שייט זיקוקי דינור ועוד אטרקציות מעניינות. מומלץ לצאת בשייט לטיול יום בסירה לאקאמאס, הלגונה הכחולה. זהו טיול יום מדהים לחוות את הלגונה בשייט בסירה.

הפארק הלאומי אקאמאס בחוף המערבי של קפריסין, הוא מקום ציורי ונפלא לטיולים.  הפארק בשטח של 230 קמ"ר ומכיל עמקים ומפרצים חוליים רחבים. תוכלו לראות מגוון חיות בר , ישנם 168 זני ציפורים, 20 זוחלים שונים, 16 מיני פרפרים ו-12 יונקים שונים .

מומלץ לעשות שייט ללגונה הכחולה (בחצי האי אקמאס) הלגונה הכחולה היא המקום הפופולרי ביותר של אקאמאס , המים הכחולים במפרץ הקטן צלולים,  עד שאפשר לראות עד לקרקעית הים.  רבים מגיעים גם כדי  לשחות ולעשות שנורקלינג .

עוד מומלץ לבקר בערוץ אווקאס בחצי האי אקמאס, הערוץ המרשים הזה, שנמצא בקצה המערבי של חצי האי אקאמאס, נמצא במרחק של כ-18 קילומטרים מעיירת החוף פאפוס. 

השביל המוביל דרך הערוץ הוא בערך 2 ½ קילומטר אורכו עם סלעים משני הצדדים המגיעים עד 260 רגל גובה, הנקודה הצרה ביותר היא 10 רגל רוחב. עמוק בתוך הערוץ תפגשו צמחים ופרחים נדירים, זוחלים, תטיילו לאורך צוקים עצומים ואם יתמזל מזלכם תפגשו  עיזי הרים.

שייט אל חצי האי אקאמאס,  ייקח אתכם אל הנופים המדהימים והלגונות הכחולות. בהגיעכם תמצאו הרבה שבילי טבע מסומנים,  שביל אפרודיטה הוא כנראה ההליכה היפה ביותר באי .

 תוכלו לטייל ברחבי חצי האי אקאמאס, לגלות את החי והצומח הייחודיים ומגוון ציפורים נדירות באיזור ותוכלו לקחת שייט חזרה אל נמל פאפוס.

צלילה למערות אמפורה, Amphora Caves  ליד נמל פאפוס

לאלו שמרגישים יותר הרפתקנים ואוהבים לצלול, תוכלו לצאת לשייט בסירה לכמה מהספינות הטרופות העתיקות. לחקור את העולם מתחת למים , לפגוש את החיים הימיים.

אתר צלילה זה הוא אתר בעל חשיבות ארכיאולוגית, זה אתר צלילה פופולרי במיוחד לחובבי ארכיאולוגיה. מערות אלו מכילות אמפורה עתיקה, כלי תחבורה ומיכלי אחסון מקרמיקה. 

מקום מרתק לחקור, יש מספר מערות לחקור,שנוצרו מתנועות בקרקעית הים במהלך אלפיים השנים האחרונות. הצלילה לוקחת אתכם לעומק שבין 5 מטרים ל-12 מטרים, בזמן שאתם חוקרים את המערות.

House of Dionysus בית דיוניסוס

ליד הנמל  תמצאו את הפארק הארכיאולוגי, משתרע על פני 950,000 מ"ר וכולל את השרידים החשובים ביותר מהתקופות ההלניסטית והרומית.

בית דיוניסוס הוא היהלום שבכתר של הפארק הארכיאולוגי של פאפוס – אוסף משובח של פסיפסים שמורים היטב. הוא האתר הגדול ביותר באתר הנופש של פאפוס , מכיל אוסף מדהים של רצפות פסיפס צבעוניות, יש אפילו כמה פסיפסים בדוגמאות גיאומטריות 

האזור נחפר על ידי מחלקת העתיקות של קפריסין והיה הבית הראשון עם רצפות פסיפס שהתגלה בפאפוס. הבית מורכב מאטריום פריסטיל עם בריכת גן וכארבעים חדרים מכל צדדיו. 

כל החדרים והאולמות המשותפים מסביב לאטריום מרוצפים ברצפות פסיפס. ליד האטריום התגלה פסיפס חלוקי נחל המייצג את המפלצת סקילה. זוהי רצפת הפסיפס העתיקה ביותר בקפריסין, השייכת לבניין קודם שנמצא מתחת לבית דיוניסוס, מהתקופה ההלניסטית הקדומה.

סצנות רבות  מייצגות את דיוניסוס, במקום הבולט ביותר מיוצג ניצחון דיוניסוס. ברצפת חדר הקבלה מיוצגת סצנת וינטג' גדולה ואילו סדרה של סצנות ציד מיוצגת בקומות בשלושה צדדים של האטריום. 

חדרים אחרים של הבית מעוטרים בסצנות המתארות את היפוליטוס,זאוס , נרקיס והאנשה של ארבע העונות. לבסוף, חדרים אחרים מעוטרים בקומפוזיציות גיאומטריות ססגוניות ומוטיבים דקורטיביים אחרים.

חלק מהאתר הארכיאולוגי הגדול יותר של פאפוס ,מכיל את השרידים של פאפוס העתיקה, האזור הוא ביתם של מגוון חורבות יווניות-רומיות, כמו גם כמה בתי פסיפס אחרים שנמצאו בחפירות הנמשכות עד היום.

בית דיוניסוס נותר החלק המתויר ביותר באתר הארכיאולוגי מכיוון שהוא מכיל את הדוגמאות הטובות ביותר של אמנות פסיפס מורכבת. הבית נקרא על שמו של האל דיוניסוס שדמותו מתנוססת ברבים מהפסיפסים ברחבי הבית, שמתארים בעיקר סצנות מהמיתולוגיה היוונית.

מבצר סרנטה קולונס

לא רחוק מהפסיפסים נמצאים שרידי מבצר סרנטה קולונס מימי הביניים, הטירה הידועה בשם Saranta Kolones (ארבעים עמודים) ממוקמת ליד נמל פאפוס, מדרום לאגורה.  

נבנתה בסביבות המאה ה -7 לספירה,היא כוללת  אוסף של עמודי גרניט ששימשו בעבר להגנה על הנמל והעיר ניאה פאפוס מפני פשיטות ערביות פוטנציאליות. האתר נבנה על ידי הלוסיגננים במאה ה-12 ולאחר מכן נהרס ברעידת אדמה בשנת 1222. כיום נשארו קשתות , הן העדות החזותית היחידה לפאר המקורי של המבצר שהיה פעם יצירת מופת.

המגדלור

ליד הנמל והטיילת  ממוקם גם המגדלור המתנשא לגובה של 36 מטרים מעל פני הים, מגדלור פאפוס הוא בנייה מרשימה, אם כי מודרנית יחסית, שנבנתה ב-1888 כשקפריסין הייתה תחת שלטון בריטי. משמש כסמן לספינות הפונות לעבר נמל פאפוס, האור שלו נראה למרחק של 17 מייל ימי.

חיי לילה בנמל

תמצאו שפע של ברים ומסעדות לאורך הטיילת, המציעים רקע נפלא ללילות בחוץ בפאפוס. תוכלו להתחיל בארוחה נחמדה, לסעוד באוויר הפתוח עם נוף יפהפה על פני המים,  לבלות באחד הברים הרבים שלאורך הטיילת. תמצאו פאבים בריטיים, טרקלינים בהשראה טורקית ,התחילו את הלילה שלכם עם קוקטייל טעים ואחר כך צאו למועדונים הגדולים יותר.  

כדי לטעום מחיי הלילה הטובים ביותר של פאפוס, לכו לרחוב אגיו אנטוניו הוא המקום אליו אתם צריכים ללכת. רחוב Agiou Antoniou ידוע במקומות הבילוי, כאשר המקומיים קוראים לו גם "רחוב בר", "רחוב חיי הלילה" ו"רחוב הבידור".

 לא משנה איך תקראו לזה, רחוב אגיאו אנטוניו עטור בברים והמועדונים הטובים ביותר בעיר.תוכלו לקפוץ מבר אחד למשנהו, כשכל אחד מציע בילוי לילי אחר. אנשים שיוצאים לבלות בפאפוס נוטים לחפש אווירה רגועה יותר, עם זאת, יש עדיין ברים ומועדונים תוססים.

חיי הלילה בפאפוס מאוד פופולריים עבור בריטים , תמצאו שפע של פאבים וברים בהשראה בריטית ברחבי אתר הנופש הרצועה הראשית של רחוב Agiou Antoniou פופולרית מאוד גם בקרב הבריטים , תמצאו הרבה מהברים והמועדונים המשרתים תיירים בריטיים.

האוטובוסים של נמל פאפוס

תחנת האוטובוסים בנמל פאפוס ממוקמת בקצה טיילת הנמל לכיוון הטירה ורוב האוטובוסים של פאפוס יוצאים מהתחנה, הנסיעה באוטובוס זולה.

שירותי אוטובוסים רבים מגיעים לנמל ממקומות רבים ושונים בסביבה, ותוכלו לתפוס אוטובוס לנמל ממספר רב של תחנות באזור פאפוס. האוטובוסים פועלים לאורך כל היום וכולם עוצרים בתחנת האוטובוס הנמל בקאטו פאפוס.

612 – אוטובוס לשדה התעופה

615 – (קברי המלכים ומפרץ קורל)

603, 611, 631 (נוסעבכל אזור התיירות של פאפוס)

הטיילת של נמל פאפוס
הטיילת של נמל פאפוס

שאלות נפוצות בנוגע לנמל וטיילת פאפוס

ישנו שירות אוטובוס סדיר שנוסע מתחנת האוטובוס של נמל פאפוס לנמל התעופה של פאפוס. השירות הוא דרך מצוינת להגיע אל ומשדה התעופה וזול מאוד, מספר האוטובוס משדה התעופה הוא 612.

נמל פאפוס הוא אחד הנמלים העתיקים ביותר בקפריסין. הוא נמצא בחוף הדרום מערבי של קפריסין. היה זה המלך ניקוקליס, שהיה אחרון המלכים בפאפוס, אשר נבנה את הנמל המקורי בשנת 320 לפני הספירה.

הנמל החדש נמצא למעשה באותו מקום שבו היה הנמל הישן. הנמל החדש נעשה במטרה לשפר את העיגון הטבעי של העיר. זאת על ידי בניית 2 שוברי גלים חדשים המהווים אגן פנימי בתוך השטח המוגן הקיים של הנמל. +הנמל מילא תפקיד חשוב בסחר החוץ שכן הנמל החדש תוכנן ל-3 מעגנים שיעזרו בכך. מעגן אחד לסחר חוץ, אחר לכלי שיט קטנים יותר למסחר מקומי והשלישי לאניות מלחמה המבקרות באזור.

עומקו של נמל פאפוס הוא בסביבות 2-4 מטרים ותוכלו לגשת אליו רק בהליכה. יש הרבה מסעדות, בתי קפה וברים לאורך כל הרצועה. בקצה הנמל תמצאו גם את טירת פאפוס . בין בתי הקפה והמסעדות נמצאות גם חנויות בגדים וחנויות מזכרות.

כיום ההמולה של התיירים והמקומיים מושכת רבים לבלות בחוף הים ובטיילת ממש ליד הנמל. המלונות נמצאים במרחק הליכה מהנמל ומהחוף. הנמל מלא באנשים שנהנים מאוכל ומשקאות מסורתיים של טברנת דגים. נמל פאפוס הוא אחד המקומות הקוסמופוליטיים בקפריסין ורק מסיבה זו כדאי לבקר ולחוות את כל מה שיש למקום הזה להציע לכם. הנמל פעיל  בבוקר ועד מאוחר בלילה, יש כאן משהו לכולם. מדייגים שמוכרים דגים , אנשים שחוקרים את החוף, הנמל והים או סועדים  ונהנים לרקוד במועדון או בטברנה.

חניה אסורה לאורך קו המים הראשי, אך ישנם מפרצים המוגבלים לזמן מוגבל. עם זאת, יש חניה זמינה בקצה הרחוק של חוף הנמל, קרוב לתחנת האוטובוס המרכזית בנמל. החניה היא ללא תשלום אך תמיד מומלץ לברר זאת ולבחון את השלטים לפני החניה והיציאה מהרכב.

לחזור למשהו ספציפי?