יאיר בושרי (B GLOBAL) : הרצליה ופאפוס ערים תאומות

יאיר בושרי (B GLOBAL) : הרצליה ופאפוס ערים תאומות

עזרה בתכנון מסלול טיול לקפריסין? השאירו פרטים

יאיר בושרי יזם הנדל"ן והבעלים של קבוצת B-Global (ביגלובל) מנהל מספר פרויקטים של נדל"ן להשקעה בקפריסין והוא מעדכן אותנו שבשנת 2017 עיריית הרצליה ועיריית פאפוס חתמו על הסכם של "ערים תאומות".

הערים התאומות הרצליה ופאפוס נמצאות בעמדה ייחודית. יש להן הרבה דמיון ושוני. לדוגמה, הרצליה היא עיר ידועה בזכות הקניונים היוקרתיים שלה והקרבה לים, בעוד שבפאפוס נמצא סלע אפרודיטה המפורסם בעולם וחופים קסומים.

יאיר בושרי (ביגלובל – B GLOBAL) מסביר כי שתי הערים הן יעדי תיירות פופולריים בישראל, אך יש להן גם אטרקציות משלהן. להרצליה יש קו חוף יפהפה עם חופים חוליים להציע, בעוד לפאפוס יש שפע של אתרים היסטוריים לחקור.

הרצליה ופאפוס הן ערים תאומות בחופי הים התיכון של ישראל וקפריסין בהתאמה. שתיהן ערי חוף עם אקלים, תרבות והיסטוריה דומים.

בין שתי הערים יש מערכת יחסים ארוכת שנים שתחילתה עד סוף המאה ה-19. הרצלייה הוקמה בשנת 1909 כהסדר יהודי בחופי פלסטין העות'מאני. פאפוס נוסדה על ידי המלך ניקולס מסלמיס בשנת 300 לפני הספירה.

יאיר בושרי: "הערים הרצליה ופאפוס הן ערים תאומות וזה מאוד משמח"!

פאפוס היא עיר חוף המרוחקת כ-10 קילומטרים מהים. יש בה כ-30,000 תושבים.

הרצליה היא גם עיר חוף המונה כ-190,000 תושבים. הוא ממוקם במרחק של 20 קילומטרים מהים והוא נבחר כאחד המקומות הטובים ביותר לחיות בישראל על ידי מגזין פורבס בשתי הזדמנויות ב-2006 וב-2007.

יאיר בושרי – היכרות ראשונה עם פאפוס והרצליה

פאפוס היא עיר מודרנית שיש בה את הטוב משני העולמות, היא קרובה לים התיכון ויש לה רכס הרים יפהפה. העיר ידועה בהיסטוריה העשירה שלה, בתרבות וביופי הטבעי שלה.

הערים התאומות פאפוס והרצליה נמצאות בסמיכות יחסית זו לזו (מבחינה ג”ג). הם חולקים קווי דמיון רבים מכיוון שהם הושפעו מהתרבות וההיסטוריה שלהם.

פאפוס היא עיר בדרום מערב קפריסין, השוכנת בסמוך לים. זוהי העיר השנייה בגודלה באי ואוכלוסייתה מונה כ-100,000 איש. היא הוזכרה בטקסטים עתיקים כאחת הערים החשובות בקפריסין.

הרצליה היא עיר בישראל שנקראה על שמו של תיאודור הרצל, סופר שנולד וגדל בווינה למשפחה יהודית ששורשיה בסלובקיה. תיאודור הרצל נולד וגדל למשפחה יהודית עם שורשים מסלובקיה. הוא גדל להיות סופר שכתב על חוויות החיים שלו כחלק מקבוצת מיעוט מדוכאת בחברה, שבה השתמש מאוחר יותר לרומן שלו "אלטנוילנד" או "ארץ חדשה ישנה" שיצא לאור לאחר מותו.

הערים התאומות פאפוס והרצליה ידועות גם בשם "הבירה הפיתית" מכיוון ששתיהן ממוקמות על חוף הים התיכון. הן ערים אחיות מה שאומר שהן חולקות הרבה מורשת ותרבות.

אז למה הרצליה? יאיר בושרי מסביר!

הרצליה היא אחת הערים הפופולריות בישראל. היא נוסדה בשנת 1954 ואוכלוסייתה מונה כ-163,000 איש.

היא נחשבת לאחת הערים הבטוחות בישראל. יש בו מספר רב של פארקים ושטחים ירוקים, מה שהופך אותו למקום אידיאלי עבור משפחות לחיות בו.

נמצאת בסמיכות גם לערים נוספות כמו רמת השרון וכפר סבא. הרצליה היא ביתם של חברות וארגונים בינלאומיים רבים שהם מרכזיים בחברה הישראלית, כמו אינטל, מיקרוסופט, SAP, גוגל, פייסבוק ועוד.

הוא גם ביתם של כמה מהאוניברסיטאות היוקרתיות בישראל – אוניברסיטת תל אביב, הטכניון-מכון הטכנולוגי ואוניברסיטת בן-גוריון – וכן המרכז הבינתחומי הרצליה המציע תכניות לתארים מתקדמים בניהול.

הרצליה ידועה גם כעמק הסיליקון של ישראל ויש בה חברות היי-טק רבות. זהו יעד תיירותי פופולרי עם חופים, מסעדות ומרכזי קניות.

המרינה בהרצליה נבנתה בשנת 1959 והורחבה מאז. המרינה כוללת מועדון יאכטות, מסעדות, מועדוני לילה, מועדון מרינה עם מגרשי טניס ובריכות שחיה לחברים בלבד.

אז למה פאפוס? יאיר בושרי מסביר:

פאפוס היא עיר עתיקה בחוף הדרומי של קפריסין. היא הוקמה על ידי הפיניקים במאה ה-12 לפנה"ס ונכבשה על ידי הרומאים בשנת 58 לפנה"ס ולימים הפכה לאחת הערים החשובות ביותר באימפריה הרומית. פאפוס הייתה אחד ממרכזי הפולחן החשובים ביותר בימי קדם, עם מקדשים שהוקדשו לאפרודיטה ואדוניס. האתר הארכיאולוגי של קאטו פאפוס הוא אחד מהאתרים ההיסטוריים המשמעותיים ביותר של קפריסין. זה היה מרכז מסחר חשוב במשך מאות שנים, כי זה היה ממוקם על דרכי מסחר עתיקות בין אירופה לאסיה. היא נכבשה על ידי אלכסנדר הגדול בשנת 333 לפני הספירה והתיישבה על ידי חסידיו שבנו עיר חדשה עם מבנים מרשימים כמו הספרייה המפורסמת של אלכסנדריה.

פאפוס היא עיר חוף יפהפייה שנמצאת בדרום מערב קפריסין. לעיר היסטוריה ותרבות עשירה, שבאה לידי ביטוי בארכיטקטורה ובאנדרטאות שלה. יש הרבה דברים לעשות ולראות בפאפוס, אז זה שווה ביקור אם אתם מתעניינים בהיסטוריה עתיקה, ארכיאולוגיה, או סתם רוצים ליהנות מהיופי של הטבע.

לחזור למשהו ספציפי?